Kutatók éjszakája 2104

Agóra
Program
2014 09 26
16:00
2014 09 26
23:00
Kutatók éjszakája 2104
2014-ben is várunk minden kedves érdeklődőt a Kutatók Éjszakáján az Agórában!
Helyszín: Agóra

Programok:
A földszinten a Fábián Tamás gyűjteményben (a Fábián Tamás Ért-Ék Alapítvány közreműködésével):

  • Interaktív tárlatvezetés, aranymosás
  • játékos vetélkedő gyerekeknek, felnőtteknek
  • ásványokból készült  ékszerek, ajándéktárgyak árusítása

A földszinten az E-pódiumban:
16.30–18.00 Interaktív fotonika bemutató – az SZTE Optikai és Kvantumelektronikai Tanszék oktatóinak közreműködésével

18.30–23.00 Interaktív kijelzők és kiterjesztett valóság
Hozd el az okostelefonodat vagy tableted, hogy mindent kipróbálhass! - Próbálj fel virtuálisan egy okosórát - hogy mutatna rajtad például az Apple jövőre megjelenő terméke! - Kutasd fel a csak a tabletek kameráin keresztül látható érdekességeket a helyszínen. - Próbáld ki érintőképernyőinken az interaktív feladatokat. (Zengo Kft. interaktív bemutatója)

18.30–23.00 "CodeMetropolis - Lásd a szoftvert, mint soha ezelőtt! (Minecraft rajongók előnyben)"
"De a programok kilépnek a versek képzeletbeli világából, létező és mozgó gépekké válnak, konkrét feladatokat hajtanak végre: képeket rajzolnak és robotkarokat mozgatnak. A mítoszok és legendák mágiája a szemünk előtt válik valósággá. Csak a helyes varázsigét kell begépelnünk és a képernyő megelevenedik, olyan dolgokat mutat nekünk, mint még soha ezelőtt. De ha csak egy betűt is elvétünk, a varázslat eltűnik, mintha sose lett volna." /Frederick P. Brooks, Jr.: The Mythical Man-Month/ .  Bár már majdnem négy évtized telt el Frederick P. Brooks könyvének első megjelenése óta, a köztudatban a programozás még mindig közelebb áll a mágiához, mint a tudományhoz. A CodeMetropolis projekt a forráskód varázsigékkel tarkított világát szeretné közelebb hozni a emberekhez. Ezt a szoftverek tulajdonságainak és elvont fogalmainak hétköznapi objektumokkal történő ábrázolásával éri el. A kódsorok rengetege helyett, osztályokból és metódusokból épült házakat, névterekből várossá szerveződő kerületeket látunk, ha a Minecraft játékkal belépünk a CodeMetropolis által generált virtuális világba, hogy elindulhassunk felfedezni a forráskód-városokat.  Az érdeklődőknek lehetőségük lesz barangolni a CodeMetropolis által generált világokban és kérdéseiket közvetlenül a projektben résztvevő kutatóknak és fejlesztőknek tehetik fel. A programozásban jártasabbak akár saját, kisebb Java programjukat is felfedezhetik a bemutató során.  (SZTE Szoftverfejlesztés Tanszék bemutatója)

A földszinti Kamarateremben:
20.00-tól DaVinci-kód nélkül, Szabó András diavetítéses bemutatója

I. emelet, 1-es élményműhelyben: Játsszunk Tudományt! - a szakkör gyermek tagjainak kísérleti bemutatója

I. emelet, 2-es élményműhelyben: Hogyan lát a számítógép?
 
I. emelet, 3-as élményműhelyben: Izgő mozgó  Informatika - A Műszaki Informatika Tanszék  és a Képfeldolgozás- és Számítógépes grafika Tanszék oktatóinak közreműködésével

A II. emeleten az Informatóriumban: Alig várom, hogy dolgozatot írjunk! - bevezetés a számítógép alapú tesztelés világába (Az SZTE Neveléstudományi Intézetének  programjai)
Időpontok:

  • 18.00-18.45, 19.00-19.45-ig, 20.00-20.45-ig,21.00-21.45-ig, 22.00-22.45-ig: Osztályok, vagy csoportok jelentkezését várjuk! (max. 25 fő)
  • 18.00-19.00-ig, 19.00-20.00-ig, 20.00-21.00-ig, 21.00-22.00-ig, 22.00-23.00-ig: Egyéni érdeklődők, családok (max. 25 fő)

Kérjük, a család minden tagját, akinek számíthatunk a megjelenésére, regisztráljanak az alábbi linken!

http://www.kutatokejszakaja.hu/2014/esemenynaptar/esemeny.php?id=3848&menu_id=4

Kíváncsi vagy rá, milyen lesz a dolgozatírás a sulidban néhány év múlva? Az Informatoriumban bevezetünk a számítógépes tesztelés világába, és bemutatjuk Neked, tesztet írni játszva is lehet! Hívd ki a szüleid egy párbajra – vajon ők emlékeznek még, mit tanultak az iskolában?
Főszereplők: a Szegedi Műhely (SZTE Neveléstudományi Intézet, Neveléstudományi Doktori Iskola, Oktatáselméleti Kutatócsoport) neveléstudósai

Rendhagyó táralatvezetések az Informatika Történeti Kiállításon és a Látványlaborban 15:30-22:40-ig, 40 percenként

A III. emeleten (az Informatórium második szintjén, az Intelligens Otthonban):
17.00–20.00 Szenzorok, ipari rendszerek, méréstechnika - Cubilog bemutató

A Cubilog egy díjnyertes ultramoduláris adatgyűjtő és irányító eszköz egy könnyen kezelhető, intuitív, felhőszolgáltatás alapú kezelőfelülettel. A Cubilog segítségével komplex adatgyűjtési, adatelemző és irányító rendszert építhetsz ki akár programozói vagy műszaki szaktudás megléte nélkül is. A Cubilog rendszerét olyan iparágakban használható, mint az otthon automatizálás, mezőgazdaság, oktatás, városi infrastruktúra kezelés, stb.

Találkozzunk a Kutatók Éjszakáján!