"A tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb szülő és tanár pontosan ugyanazokat a módszereket alkalmazza a gyerekekkel kapcsolatban, amelyeket vele kapcsolatban alkalmaztak a szülei és a tanárai. Adjunk egy esélyt a tudatos pedagógiának, tanuljunk egymástól! Gondolkodjunk együtt gyerekekről és iskoláról!"
Az iskolai értékelés hatása a gyermekekre
Vatai Gábor és Kovács Attila a Szegedi Waldorf iskola tanárai beszélgetnek Vígh Tiborral és Fejes József Balázzsal, a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének oktatóival.
"Hogyan lehet még értékelni a megszokott 1-től 5-ig terjedő érdemjegyeken kívül? Az egyes értékelési módszerek hogyan hatnak a gyerekekre, mennyire motiválják őket? Hogyan lehet az értékelést árnyalttá és egyénivé tenni? A puszta figyelem és a minősítés hogyan fér meg egymás mellett? Hogyan viszonyul egymáshoz az értékelés és az önismeret? Mit mond minderről a Waldorf-pedagógia, és mit a legmodernebb neveléstudomány?"